ALKU AdWords

Aan het begin van 2016 werd er door ALKU een doel gesteld: het aantal online leads verdubbelen. AdWords is één van de middelen die we ingezet hebben om dit doel te verwezenlijken.

Autheur Rianne Meersschaert | meer weten Meer weten over deze case

Hoogtepunten

Header Copy 3

“Wij willen meer en waardevollere leads.”

ALKU verkoopt kozijnen, deuren, schuifpuien, dakkapellen en veranda’s. Om de vindbaarheid van ALKU op basis van deze producten het hele jaar door op peil te houden, zetten we Google AdWords in. Het uiteindelijke doel is echter dat deze bezoekers een offerte aanvragen, zodat de AdWords campagne rendabel wordt.

Van 700 naar 1.300 leads en een CPA van € 84,- naar € 44,- binnen 1 jaar.

Dit hebben we gerealiseerd door goed presterende advertentiegroepen, en zoektermen steeds verder te optimaliseren en het advertentiebudget naar de juiste segmenten te sturen. Daardoor is het aantal leads via Adwords t/m sept 2016 verdriedubbeld tov 2015, terwijl het campagnebudget slechts met 87% is gestegen. De kosten per lead zijn met 42% afgenomen.

AdWords optimalisatie Display netwerk adverteren Remarketing Conversie-optimalisatie

Focus op resultaatgerichte advertentiegroepen

Browser Copy 4
quote

“Good busy. Ziet er super uit jongens!”

Timo Gloudemans - Brand- en Salesmanager ALKU

Conversie ontwikkelingen

Mock up 1 Copy 18
Sfeer onder Copy 3
Terug naar overzicht