Fatboy® Social

Begin 2016 kwam Fatboy met een verrassende nieuwkomer: de Lamzac® the original. Sommigen noemde het de beste simpele uitvinding van 21e eeuw. Wij zagen een prachtig product met enorme sales potentie op social media. Vanuit de gedachte “zien is kopen” realiseerde HelloBo een visuele campagne op Facebook en Instagram.

Hoogtepunten

Header Copy

Zo snel mogelijk. En zo veel mogelijk. De boodschap was simpel…

En dan wel ‘The Original’ van deze zomer musthave van 2016, niet de goedkope namaak producten die het internet overspoelen.

Ruim 4,5 miljoen weergaven en een ROI van 470% binnen 6 weken.

De Lamzac® hype is ontstaan op social media. HelloBo koos daarom voor een sales campagne op Facebook en Instagram: perfecte kanalen voor een visueel sterk en deelbaar product. HelloBo ging op zoek naar de ideale doelgroep, door goed presterende advertentiegroepen op te delen in steeds kleinere segmenten op basis van demografische en geografische kenmerken. Al snel vonden we "the sweet spot". Met 72 advertentiegroepen en bijna 1.800 advertentievarianten konden we het advertentiebudget precies naar het juiste segment laten vloeien. Resultaat? Maximale conversie in 14 landen tegen minimale kosten per sale.

Verder zijn we inmiddels experts in het opblazen van Lamzaccen. Keertje oefenen?

Canvas ads Video ads Instagram advertising Conversie optimalisatie Lounge skills Conversie dashboard Double up strategy

Facebook canvas advertentie

Mock up 1 Copy 4
lamzac facebook camagne
quote

“Met deze prestaties gaan we een mooie tijd tegemoet.”

 

Joost Verrest - Marketing manager Fatboy®

Lamzac® the original; zien is kopen!

Mock up 1 Copy 3
Sfeer onder Copy
Terug naar overzicht