Lamzac Social

“Van het ene op het andere moment was alles anders. Het leek wel of de hele wereld mijn luchtzak wilde hebben,” aldus Marijn Oomen, uitvinder van de Lamzac®. Een hype is een bijzonder verschijnsel. Komt razendsnel op, maar is ook gevoelig voor negativiteit. Kun je een hype sturen met content?

Hoogtepunten

Header Copy 2

De Lamzac® community trok de geloofwaardigheid van de opblaasbare zitzak steeds meer in twijfel.

Is hij wel zo makkelijk op te blazen als de video’s doen geloven? En is de Lamzac® wel de échte original? Om de lucht te klaren schoten we een Lamzac® how-to-video in zes talen en gingen we langs bij klanten die moeite hadden met het opblazen. Slimme content die meer dan nodig was om de hype in leven te houden.

Ruim 400.000 weergaven en social sentiment met 180° gedraaid

We realiseerden 140.000 weergaven op YouTube en 255.000 op Facebook. Maar veel belangrijker vonden we de omslag in social sentiment. De negatieve spiraal werd doorbroken en tal van fans namen het voor Lamzac® op. Critici kregen de wind van voren: "you should have watched the video!" En in plaats van klagen schoten fans elkaar te hulp met tips & trics.
Na de ommekeer konden we ons weer vol richten op onze social media strategie; unite the world with laziness!

Content creatie Instructie video Kanaalmanagement Facebook Instagram YouTube

Lamzac® how-to video

facebook lamzac hellobo
quote

It does need some practice but once you've got it, it's fabulous. I've used it 4 times and have had three wonderful naps in it.

Facebook fan

Social media strategie Global Lazyness

Mock up 1 Copy 5
Sfeer onder Copy 2
Terug naar overzicht