Merckt campagne

De gemeente Groningen schreef onlangs een prijsvraag uit voor het nieuwe hoekpand in de Oostwand aan de Grote Markt in Groningen. Ontwikkelaar Mensenborgh en architectenbureau Powerhouse Company sleepte met behulp van HelloBo de publieksprijs en de vakjuryprijs binnen!

Hoogtepunten

merckt gronigen online marketing

Zoveel mogelijk mensen op een overtuigende manier kennis laten maken met het project Merckt om ze vervolgens aan te zetten tot actie; stemmen! En snel een beetje.

HelloBo realiseerde een stijlvolle landingspagina om de prachtige renders van Merckt zo goed mogelijk over te brengen op de Groningers. Via een uitgebreide Facebook campagne in combinatie met AdWords tekstadvertenties bereikte HelloBo bijna 60% van alle Groningers.

In totaal zijn 20.419 stemmen uitgebracht. Mensenborgh kreeg 14.572 stemmen.

Hiermee werd Merckt de overtuigende winnaar van de publieksenquête. Het college van burgemeester & wethouders nam de stem van het publiek maar al te graag over. Eh ... nait slecht, mien jong!

Landingspagina AdWords Facebook Retargeting

Advertenties & engagement prestaties

merckt groningen campagne
quote

“Wat een geweldig resultaat! Van de ruim 20.000 stemmen die er uitgebracht zijn waren er bijna 15.000 voor Merckt. We hebben met een sterke campagne op het juiste moment gepiekt.”

Kristiaan Capelle - Owner Mensenborgh projecten

Stijlvolle landingspagina

merckt groningen hellobo
merckt groningen web
Terug naar overzicht