Tango Shoes e-mail marketing

Om de klanten van Tango meer aan het merk te binden, hebben we gebruik gemaakt van e-mail marketing. Door periodiek contactmomenten te creëren met (potentiële) klanten per e-mail, versterken we de klantrelatie. De resultaten van e-mail marketing zijn inzichtelijk gemaakt in Google Analytics.

Autheur Rianne Meersschaert | meer weten Meer weten over deze case

Hoogtepunten

Tango shoes online marketing header hellobo2

Naast het bieden van service en het verbeteren van de klantrelatie, willen we met e-mail marketing er ook voor zorgen dat klanten de webshop vaker gaan bezoeken en meer/vaker gaan kopen.

 

B2C: open-rate 18,4%, click-rate 1,7%

B2B: open-rate 31%, click-rate 1,4%

 

HelloBo blijft continue testen als het gaat om e-mail marketing. We experimenteren met bijvoorbeeld onderwerp en openingsregel om te kijken welke invloed dit heeft op open-, click- en conversie ratio’s. Zo worden we, samen met onze klanten, iedere dag een stukje slimmer.

E-mail marketing

Tango Shoes Nieuwsbrief HelloBo 1
quote

“Wij vonden de content en stijl die jullie gebruikt hebben voor de B2C mailing erg leuk!”



Christy de Benis - Office manager bij Tango Shoes

Tango shoes nieuwsbrief hellobo 2
Tango shoes online marketing hellobo footer
Terug naar overzicht